March 19, 2013

In Love or Insane?

Posted by Marie Bulatao at Tuesday, March 19, 2013

Source


So you’re  head over heels in love, or at least you think you are.  You have all the symptoms! You can’t eat, you can’t sleep and you can’t seem to talk about anything but him.  

But sometimes that wonderful feeling can turn borderline weird, and if not kept in check, can quickly turn into full-blown obsession.  Can’t tell the difference between the two just yet? Read up on these telltale signs to protect you from becoming that unlovable psycho-stalker guys steer clear of.

It’s LOVE if:  You get excited when you hear your phone ring, then slightly disappointed when you find out it’s not him calling.
It’s OBSESSION if:  You have a separate line and number especially for him.

It’s LOVE if:  You have him on speed dial.
It’s OBSESSION if:  You call him in the middle of the night, then hang up when he answers. You just want to hear his voice.

It’s LOVE if:  You know what his favorite kind of candy is.
It’s OBSESSION if: You pick up his discarded wrapper and keep it in your wallet so you can have a piece of him wherever you go.

It’s LOVE if: You have a song just for him.
It’s OBSESSION if:  You only have that one song on your iPOD.  And it’s on loop.

It’s LOVE if:  You already know all of his little quirks.
It’s OBSESSION if:  You try to imitate all those little quirks and make them yours, too.

It’s LOVE if:  You invite him over for dinner with your family.
It’s OBSESSION if:  He must come over every day, no excuses.

It’s LOVE if:  You have him as your phone wallpaper.
It’s OBSESSION if: You have him as your room wallpaper.

It’s LOVE if:  You text him out of the blue just to see how he is doing.
It’s OBSESSION if: You text him out of the blue to ask what he’s doing, who he’s with, where he’s going next, what time he will be home, and again, who he’s with, every ten minutes.



44 comments:

Sabbatical Gal on March 27, 2013 at 11:58 AM said...

lol

this is a good list. i wouldn't be surprised if a lot would be able to relate esp. with the obsession part.

hushieLLa on March 27, 2013 at 12:23 PM said...

haha. At least I know I'm in love and not obsess with my husband.

Allan on March 27, 2013 at 1:34 PM said...

Now I know what is the big difference between love and obsession. hehehe

Jellybelly on March 27, 2013 at 1:45 PM said...

You definitely know the difference between love and obsession :) Love is like *sigh*...obssession is *eeeewwwww*

Mommy Maye on March 27, 2013 at 1:58 PM said...

Obsession is like being so overly, madly, deeply in love and is so dangerous.

Mommy Maye

reese on March 27, 2013 at 2:59 PM said...

haha...nice differentiation;
but one thing is sure di pa ako obsessed haha

promding chamimay on March 27, 2013 at 4:28 PM said...

hahahaha natawa naman ako sa list.... :-)

Melgie Campbell on March 28, 2013 at 10:24 AM said...

Hahahaahh I know the difference now:) thanks for sharing!
I think, this is gonna be an obsession to follow your blog. Wanna follow each other? Let me know

max on March 28, 2013 at 12:49 PM said...

nice way to compare...cute, hahaha

Tik Tok on March 29, 2013 at 12:53 AM said...

ahahahaha. :) nakakatakot naman yung obsessed list. hahahaha.

JanzCrystalz on March 29, 2013 at 9:31 AM said...

hahahaha... obsess nga ang tawag dun, over na. hahaha

Dominique Goh on March 29, 2013 at 12:24 PM said...

Cool comparisons. I guess it depends on mood that makes it love or obsession.

Rizza Gatchalian on March 29, 2013 at 3:34 PM said...

Hmm... this made me think ah... hahaha!! I'm "probably" in love with the hubby! hahaha!! I mean I'm sure I'm really in love with the guy pala. haha! Great post!

Marie Angeli Laxa on March 29, 2013 at 10:03 PM said...

Oh my, talagang tumawa ako dun sa room wallpaper! May mga tulog pa naman sa tabi ko. Shucks, katakot naman yung mga obsessed!

tet ^0^ on March 29, 2013 at 11:38 PM said...

haha.. cute.
oh well, i'm in love then..

Pinay Ricamora on March 30, 2013 at 3:25 AM said...

hahaha... I love this list!

Van Cruz-Gabaza on March 30, 2013 at 5:37 AM said...

nice one! hihi! obsession is parang infatuation din. natawa din ako dun sa room wallpaper! i can just imagine the room full of pictures of that person! hahaha!

Lady Anne Abit on March 31, 2013 at 1:56 PM said...

Hahaha! I just realized, I've done some of that crazy stuff. Oh well, I thought it was true love back then. Hahah!

Mys Laguitao on March 31, 2013 at 10:39 PM said...

I love the differences. But then I posted on my sidebar, "you say obsessed like it's a bad thing". I am a Twihard.

Prettymom on March 31, 2013 at 10:59 PM said...

good list sis, i could feel love is in the air..hehehehe..

Happy Easter!!!

Rosemarie/Gven-Rose

Farida on April 1, 2013 at 1:09 AM said...

I love the list under love... They're all true. And I can attest to all coz I've experienced them once ♥

aby ♥ on April 1, 2013 at 12:12 PM said...

hahaha.. i have photo of myself for a wallpaper.. i guess it's love. heheh XD

I AM TIN on April 1, 2013 at 2:33 PM said...

hihi.. kyoot list you got here! :)

Chin chin on April 1, 2013 at 3:34 PM said...

It's good to be in love but not be insane about it. Better watch out single ladies...

Leslie on April 1, 2013 at 3:57 PM said...

Hhahaha! Yah that's too weird! Stalker much?=p

Cristiane Zubiaga on April 1, 2013 at 5:30 PM said...

Seems like someone is inlove! very entertaining reading it as Im a lil guilty to some

Meikah Ybañez-Delid on April 1, 2013 at 7:50 PM said...

Good post, sis! Teenagers should read this. LOL

verabear on April 2, 2013 at 1:56 AM said...

OMG I'm obsessed! Not! :) Funny post Marie :)

eof777 on April 2, 2013 at 4:47 AM said...

Good job of showing the clear difference between the two... Kinda scary too! :-)
Eliz

Jhari on April 2, 2013 at 5:38 AM said...

Hay naku, I can totally relate to all these saying. Gone crazy reading it, but deep inside - it's all true :)

Aileen A on April 2, 2013 at 4:39 PM said...

About the quirks, I think sometimes, you just unconsciously acquire some of it hehehe

JanzCrystalz on April 5, 2013 at 5:31 AM said...

Very Funny! Every 10 minutes texting! Nka-unli parati hehehe

Cym Marzan on April 5, 2013 at 10:37 AM said...

Love the title In Love or Insane! :-) Obsession is also being possessive to the max!

Pinay Ricamora on April 6, 2013 at 1:03 AM said...

Obsession can kill! Always pray for a happy love relationship!

crazyme on April 8, 2013 at 12:57 AM said...

Naku, obsession really is just for the insane. :) Nice article, it put a smile on my face. :)

Louise Antonette on April 8, 2013 at 11:05 AM said...

Oooohh.. Obsession is scary! hahaha! But when we were younger noh, it's so fun to look back and how stupid or petty we got when we first fell in love (in obsession, back then didn't know the difference) hahaha!

Ron Leyba on April 8, 2013 at 4:51 PM said...

Wow. great analogy. Thanks for sharing hehe. Nice to see that info via infographic.

Marie Bulatao on April 8, 2013 at 7:59 PM said...

@ Louise, sooo true ano!when we were kids I stalk my crushes haha. I even write my name Marie Bautista (my maiden name) then the family name of the one I am currently "insaning" on hehe

Marco Polo Demo on April 8, 2013 at 11:16 PM said...

Hmmm.... now, now, this post perhaps interests people who are into a relationship and wondering to have a real relationship.

katsjourney on April 9, 2013 at 2:19 AM said...

haha There is a thin line between love and obsession

Chubskulit Rose on January 9, 2014 at 5:34 AM said...

I giggled on that candy wrapper thingy .lol, obsession nga.

nova hedges on January 9, 2014 at 8:23 AM said...

i can related with your post, i think i did before with movie character and even cartoons just funny to remember those times. until i grow up.

Aisha Kristine Chong on January 9, 2014 at 9:14 AM said...

I'm glad im in love and not obsess, haha! My boyfie actually wants me to put photos on my wall - I mean, can u believe that.. LOL. I only photos photos on my wall paper or a photo frame of us together and he wants me to put his photos on my room wall - he probably wants me to get obsess over him haha!

Franc on January 9, 2014 at 1:14 PM said...

I guess love can make people insane so moderation is key. Nice situations here.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Project: Me, Only Better! Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos